Sunday, January 16, 2011

senyum..puas hati

,
tggu wardah balik dr ceramah kat masjid ampang dan gerak ke TESCO rawang..beli brg2..kat bawah ni hasil kerja saya dan wardah..haha..kul 3 pg kot bru tidur..

malam uh wardah masak nasi goreng kampung hehe.."cg jgn masuk dapur aw"..amaran awal dr wardah..siyes sedap..terbaik dr ladang

pepun TQ wardah temankan cg.."ana saje tggalkan berus gigi uh, sbb nk dtg umah cg lagi"..sgt di alu2kan..


itu cite seminggu lps..yg kat bawah ni cite mlm td n ari ni..mlm td pas didi abes public speaking, saya g amek dia kat kem rimba tamu kul 10mlm..gelap gulita i tell u...ajak didi teman saya brmalam kt umah saya..seronok dgr dia bercerita pengalaman2 dia selama 18 hari kat kem MHi..Alhamdulillah..

"ana rasa terisi join program ni cg".."mule2 uh mmg kami jd observer je sbb culture shock..maklum la campur pelbagai org..tpi skrg da okay..best sgt2.."..."solat on time"..dpt share mcm2"..public speaking ana tundukkan pandangan..lalalalalaa"...(ni dlm kete nk balik umh saya)..

"ada apa2 ana boleh tlg cg nnt kat umah?"..didi offer..(jam da menunjukkan kul 10.30 mlm).."cg rasa nt akan terus tidur".. =)

sampai umah..saya bentangkan toto..x smpi beberapa saat..sah didi tdo..haha..(Alhamdulillah Allah beri saya teman malam ni, kalau x saya duk sorg je..tringat msj dr 'Afifah "ini salah satu tarbiyah cg..chaiyok"..haha

pg td kul 450 didi da bagun..penangan MHi ni..Alhamdulillah..

"kat kem sejuk cg..ana dgn huda kul 5 pg da bngun mandi"..

pg breakfast roti bakar..sempat layan MAGIKA ngee..kul 10.30 pg gerak dr umah hantar didi ke KEM semula..jumpa dgn huda, anith, nu'..alahai rindu kat mereka..
so kami plan nak kuar makan tghari bersama nnt..so sementara mereka habis usrah..saya g KOLAM AIR PANAS..dkt situ2 je..apa lagi rendam kaki..oyeahhh..mmg semakin sehatla dgn rendam kaki ngan urutan kasih sayang didi pg td..ahaks..



erkkk Alhamdulillah kenyang..TQ ayah anith belanja kami makan..kebetulan family anith dtg kem gak..


sementara tggu program setat semula..kami lepak2 kat tepi sungai seblah kem..
"didi, jom mandi sungai ptg nih"

..huda cari kawan berendam..

"cg marah x kalau ana da mcm x nk tggalkan kem ni..ana da mula suka"...

haha..1st day join kem, da msj cg ckp shock dgn suasana bebas di sini..tp skrg dia da happy..bagus kerana positif dan bg peluang pada diri sendri..
"ana da mula nmpk situasi yg akan ana tempuh bila ana kuar nnt dan masuk U"..

*erm bg saya, ..2 je, bila mereka keluar dr zon selesa..samada kita yg berubah atau kita yg mengubah org jadi baik..tepuk dada tanya iman..

3 comments to “senyum..puas hati”

  • January 20, 2011 at 8:16 PM

    dorg tgh plkn ke kem ape cegu? MHi tu ke?

  • January 20, 2011 at 11:01 PM
    cikgu says:

    EHH SORI 'ter'log in jejak al-amin lak

  • January 20, 2011 at 11:01 PM

    kem MHi AKA Madrasah Hayah Ikram..sabtu ni derang abes..

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates