Tuesday, January 18, 2011

rokok membunuh

,
Assalamualaikum..


kadang2 bila berlaku sesuatu baru kita nak menyesalkan..erm pengalaman tu ilmu yg paling bermakna tapi apa salahnya b4 berlakunya macam2 yang tidak diingini, perlu la kita 'sediakan payung seblum hujan'


kisah semalam semasa saya lunch dgn dak2 opis...


saya memerhati seorang perempuan cina dgn hebatnya MEROKOK dan menghembuskan asap melalui mulut n hidung..


SAYA:  best ke merokok ni...(saya mula bertanya kpd salah seorg officemate saya yg seorg perokok yg merokok sebulan sekotak).. :)


LELAKI 1: (senyum) alaaa org perempuan ni hisap rokok sedut skit hembus..bkn dia hisap betul2..sakit hati je tgk..


SAYA : oooo..mcmana kalau hisap rokok betul2..


LELAKI 1 : (dia mula bercerita)


SAYA : mu ni bila nak berhenti merokok..berhentilah..org perempuan terutama muslimah x ske taw cari suami yg merokok?...tgk reza uh da stop da merokok..(heheh open gler ayat saya..x pe sbb da biasa dgn mereka..)


LELAKI 1 : alaaa hari tuh saya tgk dekat tgga mid valley, ada sorg bdk perempuan ni, pakai tudung tapi merokok...tu pki tudung uh..giler ah..teruk betul..pakai tudung tp merokok mcm x ada maruah..at least jaga la  .. memalukan tol..skrg ni aku tgk perempuan bertudung ke ape ke cam sama jer..


SAYA : erm akk pun pernah gak tgk..tah2 bdk uh pun x tahu nape dia bertudung...(ayat cover line)..semua gelak...


LELAKI 2 : reza dulu kuat merokok taw kak..dia berhenti sbb sahabat dia meninggal sbb rokok..


SAYA : ohh ye..Alhamdulillah...*lelaki 1..cuba la stop merokok taw..(pesanan saya pada lelaki 1 b4 kami beredar dr meja makan uh...)


SAYA BENCI ASAP ROKOK..

0 comments to “rokok membunuh”

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates