Wednesday, June 3, 2009

Keriangan zaman dahulu

,
haha..bhot bercerita mse dia kecik2..so sya pun tergugat dgn story, so sya pun nak gak cite keriangan sya tym kecik2..haha..klu bhot men sume dlm kaw umah je sbb nk jaga kecantikan kulit muke kot takut berdebu n berarang..hohoho..sya kecik2 dulu x men la dlm kaw umh..advance skit..sume permainan kasar n mengganas..haha..sengal (kate huda)..n kebanyakan permainan sye sume cam tradisional..ye la dulu mana ada barbie, computer Game Sim..klu men yg gune kertas pun..paling hebat wat layang2 n origami jer..hehe..

1. batu seremban n cepey (penutup botol)

wahh dulu balik skola je men bende nih..kdg2 x kat skola tym rehat beratur rmi2 men batu seremban n cepey..cam kelakar cam jadi rutin harian..x endah rehat tuk makan asalkn dpt men2..tp x lama la sbb saya cepat bosan dgn sesuatu..

2. lompat getah

permainan ni sya x ske sgt sbb bila bab kene lompat yag level telinga je yg kalah..haha..( ye la sya kan KURANG tinggi)..so bile kwn2 ajak men..sya cam mls nk join..tp bab2 teknikal cam tolong ikat tali uh sya ske..tp benci bau getah..

3. masak2 n kawen2 n hepy family

haha..hah yg nih mmg permainan sya tym sabtu ahad n cuti skola..sya ngn kawan2 akan bina khemah sendri depan umah..khemah sya bukan yg pasang siap..tp guna ape saja bahan yg ada di sekeliling..guna tali rafia, canves tutup motor abah..haha..pastu kayu2 .."wahhh dah jadi umah kita, hah sape nk jadi mak, sape nk jadi bapak n sape nk jadi anak"..tu la word slalo yg kuar..basenya saya jadi bapak sbb derang kate muka sya garang..hahaha..pastu men kawen2..siap hias dgn rumput rampai haha..yg lelaki siap amek water kaler lukis misai n janggut..kreatif plak bile pk2..pang, pang ko pang ko pang..kami ketuk tin kosong ..maklum la dulu x de kompang..

pastu men masak2..minta kt mak periuk belanga yg x guna lagi..klu mak kate x de..kami guna tempurung kelapa..abes beras kt umh kami kerjakan..kami men masak2 real2..siap idupkan api, kipas2..abes muke la tym uh..masak nasi x pun keras semacam..rse cam da tghari..mak masing2 panggil makan..pastu kul 2 sambung balik..mmg klu boleh nk tdo je kt khemah jer..sbb bes..hehe..tym uh sya drjh 4..sya ske melukis..saya ske lukis permandangan..ape yg saya nmpk saya lukis..pastu sya tunjuk kat mak.."erm"..tu je jwpn mak..haha sbb dlm family sya je yg pelek..ske pda art..

4. Roundes n baling selipar

ni la permainan yg paling sya ske men tym da sek men..depan kaw umah saya lapang so mmg sesuai pukul bola roundes uh jauh2..hehe..nak taw x camner kaw depan umh sya boleh lapang...haha..( dulu dpn umh sya penuh hutan,luas kaw uh cam 2 x ganda luas al-amin) pastu satu hari tah la kenapa sya cam x puas hati ngan hutan uh (umur tym uh 13 tahun), pastu dlm tghari sya g panggil kawn sya kt seblah umah..sy bawak mancis, pastu sya bakar..konon2 cam nk men2 je la..pastu tetibe merebak.. api naek smpi menakutkan sya..sya ngan kwn sya da panik n balik umah n duk senyap2 dlm bilik..mak sya mara2 n terpakse kol bomba..Ya Allah tym uh mmg muka cam rse akan masuk penjara rse..haha..) pastu bomba dtg..pdm2..pastu pakcik uh pggil la kami..tego kami haha...) sejak td pembakaran uh sya n kawan saya NONI menjadi femes di kawasan perumahan kami..haha..esknya..kami rmi2 g wat spot check kt kaw kebakaran..wahh byk giler ular2 kecik2..menakutkan..sejak dr itu kaw uh jadi lapang n jd tempat permainan kami..

baling selipar mmg best..base sume2 sebuk nk jadi gang ngn sya sbb sya slalu juara hahaha..sengal..ehh tp betul..sejak adegan sya lutut terseliuh semasa bermain, sejak uh sya benci permainan nih..sbb kesannya smpi skrg..wawawawa..

5. nyorok2...

dulu tym kecik2 sya ske men nyorok2 ngan kawan2..cam sorg kira smbil tutup mata..n yg len g menyorok..pastu sape dijumpai dulu akan kalah..tp sya start menyampah ngan permainan nih bile makcik2 kat umh uh ckp.."hah men la nyorok2, nnt kene sorokkan hantu kopek"..sejak dari uh kami x invisible lagi..hahaah..

wahh puasnya dpt cite mse2 dulu..snarnya byk lagi permainan tp ni antara top 5 la yg menjadi kegilaan rmi cehh...

wassalam..

9 comments to “Keriangan zaman dahulu”

  • June 3, 2009 at 3:22 PM
    Rosbee says:

    hahaha cg. ana pun ada main lompat getah. best. aa batu seremban pun ade gak. main buat2 rumah pun ade. nyorok2 pon ade. banyaak lagi. tp kang berzaman ana tulis. eh cg jadi bapak. hahaha kelakar. yg cg bakar hutan tu pon mcm sukahati je. huahuahua

  • June 3, 2009 at 6:09 PM
    shikin says:

    bee nihhhhhhhhh..sume nk sama..nt men je la alat2 makeup sume2 uh..

    ello cgu jdi femes taw pas bakar utan..seb baek cgu x kene penjara..hahaha..goli ati den..

  • June 3, 2009 at 10:53 PM

    cg rock and brutal beb!!
    bakar hutan 2 cam gempak giler, jom kite buat lagi skali.. kat mane eh? ala.. asal kwsn skolah dah xde semak?? HAHA..

    sume yg cg main cam ana byk main jgk..hehe.. best kn teringat zaman purba dahulu kala..

  • June 4, 2009 at 9:00 AM
    shikin says:

    yeahh yeahh rock..haha..klu nt femes cepat..nt g bakar pondok guard al-amin ke..haha..

  • June 4, 2009 at 9:56 AM

    nk lagi cepat famous, bakar sekolah...


    oh tidak!!! i love AL-amin!!!
    huehuehue.. ;-)

  • June 4, 2009 at 1:34 PM
    shikin says:

    hahaha bdk2 zaman sekarang mmg s.e.n.g.a.l

  • June 4, 2009 at 9:43 PM
    Rosbee says:

    ana budak zaman dahulu

  • June 5, 2009 at 1:16 AM

    ana budak zaman purba..
    so i xterasa..
    haha

  • January 6, 2017 at 11:04 AM

    Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah se orang TKW yg bekerja di kilang selangor malaysia, dan secara tidak sengaja sy lihat comentar pak Ramli dari singapur di internet tentang pesugihan dana hibah AKI SYEH MAULANA yg telah membuatnya sukses, saya pun coba buka situs pesugihan AKI SYEH MAULANA Di Website/situnya dan lihan no tlp aki, Saya pun langsug hubungi aki dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan uang RM 200 ribu yg sy minta benar benar terbukti dan semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir Tuhan, Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita semua, cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya, Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Ritual Penarikan Dana Hibah AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses, Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia, jika anda ingin seperti saya silahkan Lihat No Tlp Aki Di website/internet ~>KLIK DISINI<~ Wassalam

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates