Tuesday, September 9, 2008

perginya Nurul Fatin Amalina

,

7hb Sept..tepat kul 10 mlm lepas terawih, saya ngn acu n family g hospital UKM..x strict tol hosp nih..bagus2..kul 10 mlm still boleh masuk ziarah pesakit..tgh tgk2 sofea tetiba..

"alang.. ada kol"..acu bgtaw alang

alang tros angkat phone call dr wad PICU..lepas gagang diletak..alang tros pergi n k.lang pun mengiringi..

saya rasa x sedap hati..dlm 15 minit kemudian, saya menuju ke PICU..nmpk alang tgh sebuk ber sms..

"Alang, fatin camner"..saya bertanya

"fatin da meninggal teh kul 10 td"..sayu saya dengar swara alang..

saya nmpk k.lang keluar dr bilik PICU..saya lihat muka k.lang..da tiada air mata lagi di wajahnya..saya tahu sebak x trhingga di hatinya...(ALLAH tidak mebebankan seseorang melainkan dengan kesanggupannya- surah al-baqarah;286).. alang masih sebuk ber sms ..mesti dia sedang hantar berita tentang pemergian fatin ke rahmatullah..

tabah sungguh saya lihat alang n kak.lang..mereka masih sebuk talipon tuk urusan mpengurusan van jenazah ke Johor..kesian saya tenguk mereka..anis sofea di wad padiatrik 1 sedang tdo lagi..

dalam pukul 1pg, saya balik..

8hb September 2008. - lepas subuh saya terlelap lagi..k.lang msj suro dtg berkumpul di HUKM kul 8 pagi..tros bgun mandi n hantar yong dulu ke Putrajaya..saya drive menuju tros balik ke Johor..sampi dlm kul 11pg..saya lihat da ramai yg hadir di umah alang..

kedengan bacaan yasin..dlm kul 12, jenazah fatin sampai..perasaan sebak melanda bila kedengaran tangisan adek beradik fatin..mereka faham bila merasai kehilangan walaupun mereka masih kecil..

saya berkesempatan mencium dahi fatin..putih n sejuk bdnnya..lepas fatin di sembahyang kan di surau lepas zuhur..saya ngan k.long menuju ke tanah perkuburan..

rupanya memang permintaan k.lang ku tuk semadikan fatin bersebelahan dgn sepupu2 nya, siti khadijah (ank along,yg meninggal 13 tahun lepas semasa berusia 4 hari), dn nur syafiqah ( anak angah yang meninggal 9 tahun lepas, semasa berusia 1 hari)

mak..abah..cucu2mu menemani mu di sana...

dalam pukul 4, saya balik ke KL..dlm pukul 9, saya menuju ke HUKM lagi tuk melihat Sofea..dia di masukkan ke dalam ICU pulak..doktok kata platlet dia turun lagi n darah dia memekat...

Ya Allah..sungguh besar ujianmu ini Ya Allah kepada hamba2 mu..

4 comments to “perginya Nurul Fatin Amalina”

  • September 9, 2008 at 6:28 PM
    'adz says:

    innalillahi wa inna ilaihi rajiun..
    moga arwah fatin ni bakal mnjadi syafaat utk kdua ibu bapanya..

  • September 10, 2008 at 4:30 PM
    shikin says:

    insyaALLAH

  • September 13, 2008 at 12:08 PM

    innalillah wa inna ilaihi rajiun~
    sedey la cegu.ana bace pun sedey sbb ana dpt rase camane baby tu rase..kalau ana yg besar ni mcm dah rasa macam separuh nyawa aritu kena denggi, ini kan pula baby yang masih kecil xtaw pape... sedih sangat2! -_-'

    tapi, apa kan daya, dah tertulis di luh mahfuz sekian kali untuknya..semoga dia dicucuri rahmat.baby yang masih putih bersih kembali ke alam nya...

    semoga parents baby tabah menghadapi ujian dariNya,ada hikmah semua ini berlaku :)

  • September 17, 2008 at 9:20 PM
    shikin says:

    ameen...thanx k.syaz

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates