Sunday, September 7, 2008

OOOhhh anak saudaraku

,
FATIN SEMASA SEHAT OGOS 2008

Assalamualaikum..



Tengahari jumaat saya di kejutkan degn msj dr alang mengatakan fatin (anak saudara) ku , berumur 8 bulan, dlm keadaan kritikal di hospital Kluang Johor.. Pada ketika itu saya sedang bekerja..angah kol saya minta kami semua pulang..


Saya tanpa berlengah masa terus minta izin boss tuk balik awal dan teros ke hentian Puduraya..kul 2 saya menaiki bas ekspress ke Kluang.. Dalam pertengahan jalan sebelum masuk ke Tol sungai Besi, angah kol mengatakan yg alang dpt transfer fatin ke HUKM..so saya teros minta driver bas stop kan saya di mana2..dengan muke penuh x tahu mana la nk cari teksi..alhamdulillah di bulan yg penuh barakah..puasa plak tuh..sekejap je saya dpt teksi dan tros balik ke umah acu..
Lepas solat asar, saya terus ke HUKM di bahagian emergency..mennunggu van dr hospital Kluang..Saya sampai , fatin pun sampai, tp saya x sempat melihatnya lagi..k.lang menemani fatin.. dalam pukul 7.20pm, saya berbuka puasa seorang di kantin HUKM..k.lang x selera nk makan lagi.. so saya belikan dia bubur..sian saya tgk k.lang..nmpk letih..

lepas solat marhrib , fatin di masukkan ke dlm ICU..keaadaan nya masih x stabil..sayu hati ku bila tgk keadaan baby yg berusia 8 bulan di cucuk sana sini..lebam2 saya tgk..arhhh..

pukul 9 mlm acu n family dtg.. kul 11.00 mlm saya balik skali ngan acu..

Ke esokan paginya saya di beritahu kakak fatin , anis sofea pula di masukkan ke dalam wad, suspek denggi juga..kebetulan dia demam..ermm..kul 10pg saya da smpi ke HUKM..bergilir2 jaga anak saidara ku..bertambah sayu saya tgk alang n k.lang menangis bila tgk sofea merayu2 tak mahu di ambil darah..ye la mestilah sedey tgk anak berusia 3 tahun..sebelum ni saya tgk dia lincah..selalu bercakap2 dgn saya klu saya balik umah dia..rajen dia bercakap dgn ku semasa dia sehat..skrg tgk dia lemah..sedey jer..

pukul 1tghari saya berkesempatan melihat fatin..Ya Allah sedeynye tgk keadaan fatin..saya masuk ngn alang..k.lang da x snggup nk tgk..hati ibukan..mesti sedey tgk anak kecilnya tidak sedarkan diri di katil hospital..

dOktor masih memberikan keputusan yg sama iaitu fatin masih tenat..pukul 2 lepas solat zuhur..acu n family dtg dan brkesempatan melihat fatin..dlm pukul 5.30 saya balik..

lepas solat terawih, saya dan acu n noni ke hukm sekali lagi..hantar makanan..saya diberitahu fatin da boleh kencing..alhamdullah..harap2 fatin kuat.. pukul 10.30 saya balik..

7/9/2003- saya di beritahu yg platlet sofea menurun dr 125 ke 72..Ya Allah..Sofea.. come on..dalam kul 10.30 saya sampai ke HUKM..tgk mata ka.lang bengkak..along, angah n adek on d way ke KL..
Maaf afiqah, terpakse cancel date ari nih tuk jalan2.. sori tu syifa..da janji nk g umah dia berbuka pose mlm nih..cg try dptkan cuti tuk hantar syifa ke KLIA rabu nih..sori2 4 everything...doakan anak saudara cg...

2 comments to “OOOhhh anak saudaraku”

  • September 8, 2008 at 5:21 PM
    'adz says:

    moga sembuh..berdoa di bulan mulia
    yg baby skt ape? ke dua2 tu denggi
    cg blikan air 100 plus bg dia minum..
    kalo platlet jatuh mndadak tu kne perhati baik2..

  • September 9, 2008 at 4:35 PM
    shikin says:

    thanx..da bagi dah 100plus

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates