Wednesday, September 10, 2008

selamat jalan Syifa'

,
"Salam, Syifa, esk fly kul bape?" nak jumpa dlm kul bape?..insyaAllah cikgu dtg.." saya sms syifa

"kul 9 kat klia..Cikgu nk dtg ke..sukenye..." syifa reply..

"InsyaAllah cikgu datang..nnt bgtaw nt kat mn..klia besar" balasku

10 sept- smpi di klia, tros kol syifa..

"syifa..syifa nt kat mana..cg da smpi nih.." - saya bertanya

"ana kat balai perlepasan kat depan mcD..cepat cg..da nk turun nih.." syifa jawab

saya pun dgn bawak 2 anak sedara..berlari-lari ke tempat syifa..bila da jumpa rupanya dia x de la nk turun lagi..saba jer..syifa mmg ske men2 saya..hahaha..syifa2 x penah brubah..hahaha..

"muahhh..muahhh..thanx cg dtg"..

saya memeluk syifa n umi dia..dlam 1/2 jam baru syifa di panggil tuk turun ke bawah..sayu tol tgk baba n umi syifa menangis memeluk anak kesayangan nyer.. adek syifa yg bongsu mnangis2 x nk salam ngn syifa..cam taw2 je syifa nk g tggal kan dia

saya memeluk syifa lagi.."take care syifa..blaja rajen2..klu de pepe contact2 cg n family"-saya berpesan..

"cikgu ..thanx..keep in touch ehh"-swara syifa sayu..

"ehh..syifa..meh amek gmbr jap..hehehe"-sempat lagi saya..

bye syifa..semoga kembali ke Msia dengan penuh ilmu didada..berbakti pada masyarakat dan agama..cg igt lagi kata2 syifa dulu.."cikgu..hidup kita kt dunia nih sebenarnya tuk berdakwah..itu yang mainpoint..tp kite mesti mencari ilmu tuk berdakwah..dgn adanya ilmu, maka mudahlah kita berdakwah"..syifa yang ku kenali semasa tgktn 4 smiaag.. walaupun sekejap tp kami sgt rapat..dia heppening..

kelibat syifa pun semakin lama semakin hilang.."ok ye kak..saya balik dulu..kita sama2 doakan dia di sana"-saya bersalam ngan umi syifa

"cikgu nnt syifa da x de, cg dtg la juga ke rumah..time kasih dtg ye cg..cg nnt slalo2 berhubung dgn syifa..bagi dia semangat..dia rapat ngan cg..ye la maklum la..akak x taw camne dia kat sana..risau juga akak.." kelihatan sedih di wajah umi syifa...

"InsyaAllah kak..saya percaya syifa bole bawa diri disana..insyaALLAH sy dtg umh akak.." saya sedih tgk abu dzar menangis..

saya pun berlalu..di dalam kerete..tetiba saya menangis bile acik rewind balik mse kenangan kami ngn syifa dulu..hehehe..emotional terlebih..hehe..
semoga berjaya syifa di Universiti Al-Azhar Mesir dalam bidang perubatan..doakan dia..

2 comments to “selamat jalan Syifa'”

  • September 16, 2008 at 1:19 AM
    |makhlukDIA| says:

    ceguu!!!ttbe ana nk nanges lak bile bace post nie..rndu kak syifa'!!!waaa...ana ngan syafiqah akan bwk kos perubahan kat DQ..ajaran kak syifa'..hehe x memasal

  • September 17, 2008 at 2:21 PM
    shikin says:

    hahahaha..x bole blah course "perubahan".. takut nt yg berubah..hahaha..

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates