Friday, July 8, 2011

LETAK TANGAN PADA TANGAN MEREKA

,
Assalamualaikum..

pada mulanya saya x confident boleh join program ni, sbb dia perlukan fasi tuk program pelajar2 sekolah, monolog dl hati "sesuai ke dgn umur saya yg dah tua nih "...timah kata..boleeeeeeeeeeeeeeeeeeeey...ok join je la..mule dtg cam x de mood sbb nabilah n didee x dpt dtg last minute... nmpk si comel terus naek semangat hahaha mula la uh pasan kalau dia baca..hehe..pastu masuk dewan cam mood x menentu lagi sbb giler ngantuk..

jujurnya saya x taw program ape..bila da smpi bru di brief oleh asma'..rasa cm baru clear..rupanya program ni tuk pelajar puteri islam dr beberapa sekolah2 sekitar selangor..majoriti mereka pel tg 4 dan 5,

 sesi dgn ust latif sgt best..siyes best..rasa di motivasikan semula..

sesi forum saya da mula lost..mgkin sbb cuaca dan kebetulan saya mmg tgh mengantuk..aaaaaaaaaaaaaaaaaa rugi...

"cikgu, ada dua org adek yg istimewa (cacat penglihatan), ana letak mereka dlm group cikgu boleh?"- asma'

"ohh ye ke?..nape bg kat cgu?"-saya

"alaaa cikgu kan cikgu, mesti leh handle" - asma'

"oohh pulak, erm x pe..boleh je..insyaALLAH"- Alhamdulillah saya dgn rasa rendah diri dan terbuka hati menerima mereka, lagipun b4 ni saya pernah wat training kt sekolah pendidikan khas, so insyaALLAH pengalaman uh boleh di gunakan..






 sempat saya berbisik kepada cikgu mereka.."saya bangga dgn cikgu kerana dapat mendidik insan istimewa seperti mereka"..


waktu games- best..kump saya x bergerak aktif sbb ada 2 sahabat istimewa, jadi kaedah mmg berbeza..smbil mereka buat task, saya mengajak mereka berbincang amanat ALLAH, couple dan menjadi individu muslim..saya byk share melalui pengalaman..sampaikan pengalaman solat di taman tasik metropolitan pun saya cite..haha..saya membiasakan diri saya kak shikin, tp endingnya mereka tetap pggil saya cikgu..mereka ni jiwanya perlu di sentuhi..1 hari tidak cukup sebenarnya..tp apepun saya bangga dgn mereka..

"Ya ALLAH ya Tuhan ku, aku memohon kepadaMU, agar mereka paham setiap butir bicaraku, semoga mereka dilindungi dan bimbinglah mereka menuju ke jalan Mu Ya ALLAH."...


yg best:-

1. saya jumpa muna yg hampir 7 tahun kot x jumpe..wahhh dia sgt dah len...tggi mcm mak dia..dia kata haziq lagi da tggi..erk..

2. jumpa sahabat2 baru dlm tarbiyah..da lama x join aktiviti begini..2 3 tahun ni byk outstation..mmg x de peluang

3. dapat pengalaman best dari adik2 yg meriah hehe..

4. dapat jadi kawan ayuni..hahahaha sengal..memori di tangga besar..

5. Atiyah..kalau nt baca blog cg ni..di sini lah cg kenal asma' amatullah..terjawab x?

6. saya semakin close dan syg dgn anak2 murid saya fatimah, ayuni, amirah, ksyaz, atiqah ..b4 ni syg tp ni brtambah la an..haha nabila sila jeles..hehe..

4 comments to “LETAK TANGAN PADA TANGAN MEREKA”

  • July 8, 2011 at 5:56 AM
    nabilah says:

    gediks!hahahaha

  • July 8, 2011 at 7:31 AM

    aw aw aw aw

  • July 9, 2011 at 1:56 AM
    Amirah Hafit says:

    ana pon saaaaayang cgu. Sori cgu andai ana buat loyar buruk yg keterlalua ke, maaf klu cgu terasa, tp ana sgt suke & senang bile tengok cgu gelak. hehe =) bkn slalu dpt jumpe cgu an. Ana tetap sama mcm dl cgu. ^_^

  • July 9, 2011 at 5:48 AM

    hahaha x de hal la..cme trkejut tgk nt cam da pandai bergurau..hahaha..

    apepun mmg best2 dpt jumpe nt.. :-*

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates