Wednesday, July 13, 2011

DAH PERGI

,
Assalamualaikum..

pagi td sdg bermalas-malasan..tit tot dpt msj dr org terengganu.."Abdul hadi nordin batch g13th meninggal dunia, sila sebarkan"..

termenung seketika..terus msj sabirah dan ammar sahrim..ok confirm..erm baru post dekat FB..Innalillahiwainna ilaihirajiun..


sepanjang hidup yg saya kenali..x de la rapat sgt..kalau kenal pun sbb camping. masyab dan dia ske nasyid..sgt menghormati guru dan org yg lebih tua, sgt baik , semua org senang dgn dia..saya tahu dia da lama sakit tp dia tetap bersama2 dgn sahabat2 dia kalau ade event or what ever..

Allah nk tarik nyawa uh sekejap jer an..tap..x sempat nk wat pape..Ya ALLAH..

semasa saya masuk ke masjid al ridhuan tempat arwah di sembahyangkan..masyaALLAH ramainya , majoriti saya kenal..al aminian..dan sahabat se jamaah parent dia..

td org terengganu call ..antara ayat2 yg di sebut..

"cikgu, rmi x td yg dtg masjid?" - T

"masyaALLAH ramai sgt..sbb parent dia dan family dia ikut tarbiyah kot," -S

"Ya ALLAH..ye kot cikgu" - T

"erm nt pun kene join tarbiyah aw..wajib hehe"...

"insyaALLAH" -T


*erm kadang2 saya teringin gak nak memiliki rumah yg besar


*kadang bila saya tgk org pkai hp iphone ke atau gadget ipad ke..perasaan uh cam nak gak




*bila tgk org pki kete mewah2 hebat2, saya pun cam teringin nk tukar kete lebih best, lebih gempak


TAPI saya selalu pujuk diri dan berfikir..

kalau saya meninggalkan dunia nih, bnde uh akan di bawa ke?..semua bende uh akan saya tggalkan termasuklah BLOG 'ikan di kolam' ni, akan brhabuk, dan saya pilih idup dlm besederhana shj..insyaALLAH..(padahal mmg x mampu pun nk beli semua uh, ade hikmah insyaALLAH)







*td duduk sebentar dgn fatimah dan nabilah..tringat kata2 fatimah..setiap sesuatu uh pasti ada hikmahnya dan mesti ada sebab kenapa ALLAH bg kita sesuatu itu..jadi jgn merungut

2 comments to “DAH PERGI”

  • July 14, 2011 at 5:52 PM
    wardah says:

    Betul tu. Ana pun slalu fikir mcm tu jugak. Beli apa yg perlu, bukan yg nak. Nnti akhirnya kita akan tnggalkan dunia ni. Bak kata seorang Sheikh,"Dunia itu hina. Maka siapa yg mencari kemuliaan di dalamnya, maka hinalah dia"

    Wallahua'lam. Moga2 pemergian ini menjadi pengajaran kpd kita yg masih hidup: Ajal tidak mengira masa dan usia.

  • July 14, 2011 at 6:41 PM

    sgt tersentuh dgn kata2 sheikh uh..

    betol2..jadi jgn malu kalau pki hp nokia 3210..eh..

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates