Tuesday, June 28, 2011

tu diaaaaaaaaaaaaa

,
Assalamualaikum...

meh sini nak cite psl pengorbanan..TQ Allah pertemukan saya dgn dia kembali..MasyaALLAH..Dia anak murid saya semasa di sekolah rendah..sempat ajar pun tym drjh 6 pas UPSR..org lain berebut2 masuk ICT tp dia cool..hehe..kot la x igt sbb tgk dia skrg cool an..ske ati..

Dia belajar kat oversea yg sejuk..tp bukan jepun yg saya ske..baru2 ni kami jumpe.. bila saya pandang wajah dia, saya rasa cam nak nangis..saya x taw nape..mgkin rindu kot..haha..cool shikin..cool.."Ya Allah dah lama x jumpa nt"..dia pun cam segan2 dgn saya lagi..Peluang yg ada semasa perjumpaan uh saya gunakan tuk bercakap dgn dia..Dia dah lain..dah besar..haha lain taw jumpe org hari2 dgn yg jarak bertahun2..

Bila saya tya dia nape dia menyepi lama..dia kata dia segan nk jumpa dgn kwn2 al amin sbb da lama sgt..tkut cam derang x kenal?...dlm hati sya cam "ok agak x leh terima"..x pe..

ok berbalik semula psl pengorbanan..dia cuti dr mei smpi sept..cuti2 dia sgt penuh/padat..bila saya call, dia tgh bawak adik dia g swimming, pastu ada usrah dgn dejo, sweet dgn dejo sweetie dgn dejo, usrah dgn adek2 se oversea/overiver lagi..program sana sini, ziarah..masyaALLAH..saya cam WOW..  pastu an, dia x pernah menolak tuk bersama2 sahabat dia di al amin..seboleh2nya dia akn cuba berjumpa or sedekahkan idea..tabik spring toing..toing..toing..erm boleh ke kita jadi camtuh..

point nye kat sini itu lah pengorbanan dia kepada islam..sbnrnya ramai yg macam dia tp hari ni saya cume nak cerita ttg pengorbanan dia dan sbnrnya juga ramai yg menngejar dunia atau bermalas-malasan di rumah..ermm..muhasabah diri sendri gak ni..

teringat kata2 fatimah muhammad "cg, ana pun kadang2 penat jugak. hehe. tp bila memikirkan yg ramai gak org lain yg penat malah lebih penat lg wat keje dakwah, rasa cm malu gak la nk rehat lbh2, hehe. and katakan kalau ana tak buat kerja pun, hidup ana akn jd sgt lapang tp nnt rasa kosong n sunyi gler. patu nnt Allah tgk kat ana yg tgh relax-melex ni + ckp (bayangkan konon2 la): ambooi budak ni, Aku ciptakan dia jd khalifah, dia tak buat kerja plak. siap bole santai-mantai lg :p

hoho. ibaratnya kita ni mcm tgh work hard utk dptkan tiket nak masuk syurga, spt mana org berebut2 nak beli tiket justin bieber (chewah). sbb kita ni die-hard-fan Allah. and teruk cane pun kite kerja, once kita da jejak syurga mmg dah takkan rasa/igt pn sume hardwork yg kita pernah buat di dunia.

jd sama2 la kita saling kuat-menguatkan. tanpa support dr each other, mmg anytime la kita bole jatuh tergelincir dr kemuliaan menjadi da'ie ni. and jom la sama2 kite betulkan niat utk ptg ni + bykkan doa. moga2 apa yg dilakukan terkesan pd hati mrk & ukhuwwah kita sume bertambah mantap. ameeen."


best kan..so mari kita berkorban utk agama yg kita cintai..jgn cakap.."saya org islam" tp x solat, jgn cakap "saya org islam" tp x berbakti pada agama.. bila susah baru nak berdoa itu ini dgn ALLAH..bila senang, APA PUN X BOLEH..

0 comments to “tu diaaaaaaaaaaaaa”

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates