Monday, May 30, 2011

ziarah menziarah amalan mulia..

,
cewahhh tajuk cam pasan puji diri sendri..bia la...


Assalamualaikum..jumaat lps g skola jujur sbb nak tgk form 3 wat persembahan, pastu jujur..nak jumpe caliphian ngee tp x sempat gak jumpe MARYAM SAHAR yg sudah kurus katanya..aaaaaaaaaaaaaaaa..


persembahan form 5 x kurang hebatnya..tp saya sgt kecewa dgn segala pelusuk warga al amin yg tidak menunggu persembahan adek2 bungsu al amin iaitu form 1..di mana sikap mereka sebagai kakak2 dan warga pendidik, yg mengabaikan mereka..walaupun persembahan mereka biasa2 tp TOLONG BELAJAR MENGHORMATI DAN MENGHARGAI..beberapa ketul je tgk..guru adalah 2 org..kecewa..*walau beribu alasan saya tetap x boleh terima..haha emo





dgn semangat saya menepuk tangan walaupun saya x kenal mereka..saya sentiasa letakkan saya berada di tempat mereka..tah la..


ptg  keluar dgn dee, huda n minah..jalan2 ke jj au2..erm saya nk cari brg tp mereka yg bershopping..huh..


malam lepak kat umah nadzirah malek..dah lama x jumpa dia..dia sebuk dgn aktiviti perniagaan membantu ibu dia berniaga..suka tgk dia sebagai anak sulong..chaiyokkk..


esk pagi2 kua breakfast dgn huda, tym bfast jumpa athirah amran n makcik rokiah....pastu g awana genting dgn dee..x ada yg menarik..cuma rasa wahhh sgt cool tmpt camping dan xpdc mereka..cam jom MELANCONG sambil berCAMPING..hahaha..siap ada dapur, ada ruang solat, bilik khas tuk AJK..dalam hati APA sudah jadi....senyum tawar..


 ini dapur..


 ini camp site tu long house tmpt solat dan tdo ajk dan guru


kayu gadjet sebatang rm1.50..al amin kaye ooooo..naekkan gaji guru sepatutnya 






igt lagi dulu tym camping, tandas pun x de, elektrik pun x de..pandai2 la kan..mmg betul2 dlm hutan..AJK pun tido dlm khemah..kalau ada sediakan chalet pun saya akan menyempit nak tdo dlm khemah..makan masak pki kayu ...kalau hujan makan roti je la..survival giler..kat citu mcm2 saya belajar..susah, keperitan, tarbiyah, bersyukur dan mcm2..


yang paling saya x puas hati, percampuran kawasan banin dan banat ajk..cukup x puas hati..dan saya tenguk mmg derang da x de perasaan malu bertembung di tangga..masyaALLAH..igtkan nk leoak kt situ smpi petang tp tghari saya da ajak dee balik..saket mata tgk..(dulu strict siap buat pagar kawasan banin dan banat skrg?..apa sudah jadi) banat berlari depan banin pun cam satu perkara biasa..woiiii malu kotttt.. *tetibe tringat  Xplorace Dejourney..saya rasa itu la xplorace yg paling sgt mencabar.. x de batch len dpt tanding cabaran uh lagi..hehe..


balik sggah kedai ape tah..yeahh makan aiskrim strawberry..alamak sedap gilak..nyesal beli satu..pas solat gerak ke KLCC..cam base saya yg semangat nk cari brg tp dee gak yg shopping..BUKU HILAL ASYRAF..semoga dia berjaya bedah novel tu bkn hya semata2 membaca..rugiiiiiiii..x rugi bg dia tp dia me'rugi'kan org lain..


mlm ni lepak umah dee plak.."ok fine dia sebuk baca buku, jadi saya x taw nk wat ape"..online je la..tp merefresh je keje..x taw nk wat pe..


esk pas usrah ke umah kak syaz..pernikahan abadi syazwani dan pilihan hati..g dgn nunu'..yeah..







puas dpt jumpa rmi org dlm 2 hari ni..pas hntar nu, saya amek huda dan terus ziarah wardah yg menderita chicken pox..haha..erm x de la menderita sgt..cam hepi je dia telan keropok uh..haha..siap lunch kat umah dia..




pas hantar huda, hntr brg dn amek dee, makan kek secret recepi selama sejam..(ni perbuatan darurat kecil)


pastu amat pedih sbb janji dgn saidatul nk g umah dia kul 2 tp kul 5.30 baru smpi umah dia..hahaha..sian dia tertido2..borak2 dgn2 dia..mcm2 cite..bagus saidatul..kejut kawan serumah solat taw..hahaha sat g ajak solat berjamaah plak..tp bila ajak uh jgn wat muka..nk mengajar n berdakwah kene sabar dan memaniskan muke..correct?


balikkkkkkkkkkkkkkkkk puchong..kul 9 da tdo..ngantukkkkkkkkkk..berapa org saya jumpa sepanjang 2 hari ni..alhamdulillah..


TQ dee bg cg bende kuning ni..(letak la nama)..susah2 jer..cg akan simpan dan jaga smpi bila2..TQ..




TQ nadzirah malek dan dee mengizinkan saya bermalam di rumah kalian..semoga ALLAH menghapuskan dosa2 mereka dan juga saya..ameeenn..dee kata tetamu dtg membawa rahmat..alhamdulillah


*saya sedang belajar menghargai sesuatu dan semua org di sekeliling saya..doakan saya..

11 comments to “ziarah menziarah amalan mulia..”

  • May 30, 2011 at 9:22 PM
    wardah says:

    telan keropok uh? siapa telan? Haha. Alhamdulillah tak gatal pun :) Fuyooo. berjalan sakan. Tak cerita habis pun. Pergi rumah didi dgn awana dgn kenduri je katanya. Hehe

  • May 30, 2011 at 10:17 PM

    x sempat nk cite panjang2 kang cg g umah saidatul kul 8 malam kang..hahaha

  • May 31, 2011 at 7:10 PM
    sairisya says:

    Hahaha tak perlu tulis dalam blog part ana tertidur, kejut kwn tuuu. Segaaaaaan :S

  • May 31, 2011 at 8:58 PM

    motivasi uh saidatul..bkn tuk riak or whatever..apa salahnya kita share bende yg baek..tp nt jgn plak riak..hahahahaha

  • June 1, 2011 at 8:11 PM
    almuna says:

    salam,
    he he nice comment about the camping. gitulah hakikatnya perubahan yang berlaku dan akan terus berlaku. akak tak bela mana2 pihak tapi personally, admitting the changes. sgt berbeza dari zaman akak dalam syabab dan gi ekspedisi manjat gunung ledang dengan batch G13th dulu. nak buang air besar pun gali lubang tutup lubang sendiri!! terngiang2 lagi kata2 ust idris- kalau tak cover lubang betul2, nanti ada la binatang yg gali balik! hu hu ngeri. budak2 sekarang sangat manja. masa camping kalau dekat parents datang. pernah yg dtg semata2 nak hantar coklat sebab anak dia orang memang suka makan coklat. takut camping 3 hari nanti mati kot tak makan coklat...isy..tu belum campur preparation camping yg lebih complex berbanding dulu, harga bas mahal, brg2 pun mahal, termasuk kayu gadjet tau!...kalau part campur banin banat tu...sampai tak larat le nak cakap dah, namun masih ada ruang untuk ditegur sebenarnya. thanks for mentioning it. akak akan tegur supaya dia org tak fikir dia org bagus sgt dan syok sendiri macam bagus. in fact masalah banin banat memang semakin menjadi. itulah bahana teknology. fone, fb etc etc. the first half year this year the school have cases of couples almost every month. we sacked one couple already. sgt meletihkan...
    doakan guru2 terus tsabat dalam perjuangan ini ya...teruskan menegur dan memberi kritikan membina...jzkk

  • June 2, 2011 at 12:42 AM

    MasyaALLAH kak alia..maaf kalau ada yg terasa..syg warga al-amin..

  • June 2, 2011 at 12:50 AM

    erm betul tu kak alia..b4 ni dgr org cite je psl bdk2 ni..tp bila depan mata tgk sendri..saya jadi ngeri tgk perubahan mereka..antara banin banat sgt mesra..haishhh..saya sentiasa mendokan pendidik alamin sentiasa kuat menempuh dugaan yg Allah berikan..

    *tu la seronok tol kalau igt zaman2 expidisi dan camping dulu..mcm2 saya belajar dr situ..

  • June 2, 2011 at 2:07 AM
    almuna says:

    it's ok kin, tapi jadi guru sekarang lebih susah dari dulu. anak murid tak suka guru yg garang dan tegas. suka guru yg sokong apa dia orang suka. mereka ini adalah generasi yg berani buat dan tak peduli akibat. baru2 ni ada student t5 yg dtg sekolah hari ahad dan study sama2, malangnya mereka ni couple. duduk dalam kelas berduaan kononya study. salah siapa? emak bapak tak perasan ke anak2 dtg sekolah hari ahad? takkan tak curious anak buat apa? percaya sgt kat anak buat study group sanggup gi hantar ke sekolah. ini pun nak guru pantau? sometimes i totally blame parents in this matter. tau beri anak duit banyak2 percaya kat anak 100%.
    ha ha saje emo nak tunjuk situasi terkini anak2 murid. ni baru parents..belum cerita lagi pasal muallimah yg pakai t shirt lengan pendek dengan tudung pendek kat luar sekolah....hmm...
    tapi tu la dia akhir zaman...kan?

  • June 2, 2011 at 8:12 AM

    betul parents byk lepas tgn, percaya anak bulat2..saya pun byk dgr dr pelajar2 tp tu la x dpt nak buat apa, yg dekat2 dgn saya boleh la saya menegur tp tu la parents kene memainkan peranan kalau x al-amin kene tukar misi la, bkn lagi generasi soleh wa musleh..

    agak terkejut dgn muallimah pki bju lenagn pendek..masyaALLAH..apa da jadi..masyaALLAH..kene kaunseling uh..hehe..

    byk bende kene baiki semula nih..budaya al amin mmg da cam x di guna pakai dah..

  • June 3, 2011 at 10:10 PM

    baru nak mintak cegu gambar tu. hehe. memahami rupanya :p. thanks for coming cegu. Nanti jemput dtg rumah lagi tau.. hehe :).

    Sedih baca comments cegu dan cegu alia. huu, teringat zmn skola dulu2. Mmg totally lain lah. Terkejut + sedih = speechless.

  • June 3, 2011 at 11:31 PM
    Anonymous says:

    nak dtg umah kak syaz..nak tdo sbb kak syaz da ade bilik sendri..yey..hahaha..

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates