Wednesday, September 1, 2010

laskar PELANGI

,

Assalamualaikum

td brkesempatan tgk cite indon..SHIKIN TGK INDON MUVI..geleng kepala macam tak percaya..

ye saya tgk sbb asa english subtitle..sbb sya sgt brmasalah dgn dialek indon..mmg x paham..tapi cite ni penggunaan dialek dia macam melayu sikit..so macam senang paham…

best cite ni 3star saya bagi..mgkin ramai yg dah tenguk cerite nih.haha..da 2 tahun dah cerita ni..saya baru brkesempatan dapat tgk..

Cerita  yang membangkitkan emosi tentang keazaman anak-anak kampung di kawasan pendalaman indonesia. Banyak juga unsur-unsur lucu di dalamnya. Bagi sya ia benar-benar memberi motivasi.

Motivasi kepada kita, untuk terus mencari ilmu, kepada guru-guru agar membulatkan tekad mengajar untuk pembangunan anak bangsa.

Aku begitu teruja apabila melihat cinematography filem ini. Nyata, pembikinannya tidak diambil mudah. Tidak hanya menumpang populariti artis2 gempak .

Hidup dan kehidupan itu membawa citra yang seiring. Perjalanan seorang insan tidak sunyi daripada bergelumang dengan warna-warni pengalaman


- pahit manis yang menjadi guru paling berharga dalam kehidupan, tidak boleh dijual beli di mana-mana.

ini la cerita paling jujur saya pernah tgk..best..

0 comments to “laskar PELANGI”

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates