Thursday, May 27, 2010

BATU BERSURAT

,

Assalamualaikum..

Baru- baru ni saya ke sekolah SMK Matang dekat Kuala Berang..dari hotel nak ke sekolah asek2 trpandang signboard ‘TEMPAT BERSEJARAH BATU BERSURAT’  balik sekolah corner baring ke tempat uh..masuk kawasan kampung skit..Teringin gak nak tgk sbb dulu tym sekolah ade masuk dlm buku sejarah malaysia..ermm..

ok jumpa..ni lah..ngee..x smpi 10 minit saya membelek batu bersurat nih sbb x ade org, cam takut nak duk lama2 kat ctu..

DSC_0252 DSC_0253 DSC_0262

x nmpk sgt tulisan kat batu uh..sudah terhakes kot..ermm maklumlah tahun 1902 lagi an..erm 2010-1902= 108 tahun dah..

2 comments to “BATU BERSURAT”

  • May 27, 2010 at 7:27 PM
    TUKANG KATA says:

    dah 108 tahun dah rupenye..

    saya sebenarnye tak penah smpai lg ke situ eventhough mak org ganu..hahaha

  • May 27, 2010 at 8:49 PM

    hahaha najihah..erm kalau lalu leh lah g, tp kalau semata2 nk tgk batu bersurat cam x berbaloi2 nk ke kuala berang..hehe..

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates