Saturday, April 10, 2010

TAK LEH BLA. TP SAYA PUJI..

,

Assalamualaikum..smlm bdn panas tetibe, hidung non stop berair, batuk lagi..ari nih suara da ilang..kul 12 bru cam berjaya nk lelapkan mata, kul 1 pagi tetibe saya di kejutkan dgn bunyi bising pintu di ketuk2..bkn pintu bilik saya tp pintu bilik dorm pelajar, sambil dgr org menjerit ‘Ya Allahhhhhh’.. sambil nanges teresak2, suara garau…aduyai..badan saya da menggigil dahhh..sgt jelas bile dgr org berlari sambil cam bunyi anjing di tepi tgkap bilik saya …wawawa tym uh rasa nk nanges..trus bce yassin 2x..(jgn gelak ok sape yg bace..hahaha)..semakin lama terdengar semakin riuh dan ramai yg menanges..sgt kuat ok…Ya ALLAH tym uh saya da pikir..esk nak duduk hotel, x nak dtg cni lagi.. da plan nak balik KL..(truk betol penrangai ko shikin)…nak keluar bilik x berani, base kalau de ape2 bdk2 f5 mesti akan bgtaw saya..ni x de..wawawawa..lagi la gentar..saya da trpikir yg satu asrama da kene histeria yg sgt dasyaaaaaaaaaaaaaaat..

dlm pukul 2 pg camtu..saya pun nak msj ust ketua warden, konon nak minta hantar sorg peneman kat bilik saya..badan mmg da menggeletar cam aper tah..baru je nak SEND msj..tetibe dgr bunyi kuat alunan muzik IKIM yg slalu derang pasang kalau ade prog..di iringi dgn suara banat memberi tazkirah / peringatan/muhasabah..whatever..aduyaiiiiiiiiiiiii..beb lakonan u all mmg mantap beb..satu kelantan dgr u all pyer tangisan…tabik laaaa..rupanya tu sume salah satu program pemantapan rohani mereka..sgt berkesan insyaALLAH..weiii jgn wat camni lagi..saket jantung saya weiii…at least bgtaw la saya dulu..haha..kul 3 baru dpt tdo…

fokus derang tuk program malam td ialah INGAT la MATI dan pemantapan solat..(tp td bdk2 kuar outing masih je ramai x pakai stokin..ermm)

tu yg saya suke kot duk cni kot, byk pengisian, ceramah..saya x join pun sampai g dewan sbb ceramah ke ape ke dgr straight kt bilik saya..ngee..aktiviti kerohanian derang best terutama tuk adik2 form one yg bru masuk…semalam sempat tgk pasukan kadet KRS wat latihan kawad bunga..menarik2..best2..tetibe tringat zaman2 sekolah wat kawad bunga..mmg berbunga2 la.. (tp jujur, saya x ske derang wat suspen cam malam td)

8 comments to “TAK LEH BLA. TP SAYA PUJI..”

  • April 10, 2010 at 12:12 PM
    TUKANG KATA says:

    hahaha..

    Kesian cikgu tak dpt tido..

  • April 10, 2010 at 12:15 PM

    hahaha.
    cegu,pengajarannya, kalo de pape, jenguk2 la kat luar. hihi. kalo cg hntr msg, sure warden tu pelik gler :P

    adoi la cegu, gelak2 ana bace :D
    tp xpe,pengajaran an ;)

    camne kete.ok x?hihi

  • April 10, 2010 at 3:57 PM
    shikin says:

    najihah..haha..bile bgun pg td rsa cam nak gelak pun ade..haha..lps subuh smbg tdo..ngee..

    k.syaz..x branih wei jenguk luar..da bunyi mcm2..serammmm..kete ok..cume cam bergoyang2..mgkin allignment lari..manual kan, so slowly molly jer cg bawak..hehehe..pemandu yg berhemah

  • April 10, 2010 at 6:36 PM

    haha. bagus2. ala2 macam kite buat sakaratul maut utk c14 dulu, ada yg jerit bagai nak rak. hehe. xble lupa la!:P

    yeah, pemandu berhemah.

  • April 10, 2010 at 8:18 PM
    shikin says:

    ha ah..tp yg ni mmg giler gempak..kite wat dlm dewan jer..derang wat sampai satu kawasan asrama..jerit mcm nak matiiiii..scary kak syaz..smpi skrg trngiang2 dlm otak nih..huhu

  • April 10, 2010 at 10:08 PM

    bagus lah..
    waktu tu cg takut ape?
    huahua

    nanti share lah ye

  • April 11, 2010 at 1:20 AM
    fathiyyah says:

    cikgu! dulu sy adalah salah seorang ahli kawad krs naim lilbanat. berhitam habis la bila berlatih kat tgh pdg tiap2 hari semata-mata kena jadi wakil negeri :D

    alahai, skrg tkleh ganas2 dh, penat jadi ayu kat mesir ni. hehe

    take care cikgu

  • April 11, 2010 at 7:58 AM
    shikin says:

    takut hantuuuuuuu..hahaha..jgn gelak..wawawa..

    ok2..nnt share..

    tiah..oww ye ke?..ha ah..ari2 kawad sampai itam legam bdk2 uh..tu ar mmg ilang ayu bdk2 naim lilbanat nih

    tq tiah

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates