Friday, March 26, 2010

SMIH juara Bola Sepak U18 2010

,

Assalamualaikum wrt


Tahniah diucapkan pada pasukan bolasepak SMIH 2010 yang telah mengalahkan SM Teknik JB dalam perlawanan akhir MSSD bawah 18 tahun pada 7 Mac 2010. Saksikan jaringan kedua mereka di: http://hishamalham.blogspot.com/
Semalam dalam perjalanan dari KL ke JB, saya sempat menalifon Salman, anak saya yang sulung. Bunyi suara di telefon amat perlahan sekali. Saya ingatkan volume fon saya telah dikecilkan.. .. rupa-rupanya itulah suara Salman yang telah "rosak" akibat sorakan bertalu-talu di padang pada hari itu. SM Teknik amat gementar dengan sokongan padu yang diberikan oleh penyokong SMIH yang begitu ramai.


Bila ditanya apa rahsia kemenangan mereka - antaranya setiap sebelum perlawanan mereka akan tidur di sekolah dan bersembahyang hajat bersama-sama - teringat kisah Salehuddin Al Ayyubi dengan tenteranya. Saya juga mendapat berita - coach dan guru SMIH amat berlapang dada dengan setiap kesilapan pemain di padang. Akhlak seumpama ini memberikan semangat pada pasukan untuk terus berjuang tanpa takut dan gentar.
Wassalam


gambar_tim

Rupanya peranan penyokong amat besar dalam sesuatu perlawanan. Diberitakan amat ramai ibu bapa dan ALUMNI yang turun padang untuk memberi sokongan penuh pada pasukan SMIH yang menentang pasukan SM Teknik JB dalam perlawanan akhir MSSD bawah 18 thn. Terdapat seorang ibu yang mengajar di SM Teknik JB mempunyai anak yang bermain untuk SMIH pada kali ini. Serba salah dibuatnya - siapa yang hendak disokong.

sumber email Dr Hishamuddin Alham

0 comments to “SMIH juara Bola Sepak U18 2010”

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates