Wednesday, July 15, 2009

muar+penginapan+makan

,
Assalamualaikum..erm hampir 2 mggu saya di muar..erm x de ape sgt kt sini..lagi2 bile sorg2..jas nk cite org johor nih baek2..cehh well sya johorian..antara contoh nape sya ckp org johor baek..haha..smlm saya da kehabisan air mineral kt bilik hotel..(hotel sediakan air mineral botol)..pastu seblum sya g keje (SM Sains Muar)..sya tggalkan note.."Sori, boleh saya minta air mineral 2 botol?..TQ"..sbb saya mmg minta derang (makcik cleaner) kemas bilik sya every day..pastu saya balik de keje sya trpandang nota atas meje :
baguskan derang...sya cam hepi dpt note camni..td igt cam nk reply balik..say TQ..tp cam ngarut je..ape igt nih chating ke..hehe..sya mudah sejuk hati bile org say maaf..hehe..

pastu atas meje uh terletak :
4 botol air mineral..yg kelako dia siap ganti balik yg semalam pyer..rse nye dia x perli kot..husnuzon..pastu saya meneruskan aktiviti bebas sya dlm bilik..bosan snrnya..surfing n tdo.. hah!..sya nk cite makan plak..kat johor nih sya ske makan..pelbagai..sbb kaya dgn mknn haha..biaq pi la sorg pun..janji dpt makan..layan..kat johor nih..mknn yg alalo saya mkn ialah :

1. mee bandung muar..(seblah bas sten)..mmg sedap luar biasa..td start jual lps kul 6 ptg..

2. yong taw fu ..(seblah bas sten gak)..yong taw fu johor len skit..klu kat KL cam kering tp kt johor berkuah..cam sup..pastu cicah ngn sos cili..mmg sedap sey..sya cam syok sendri kan..haha..

3. Asam pedas..(yg ni saya mkn kat on d way nak g highway tangkak..kedai tepi jalan..mmg rmi org pekena asam pedas makcik nih..) sedap..

4. Bubur..(rasenya paling byk saya makn kt muar nih bubur..my fav food..) seblah bas sten gak..bubur kat johor pun len skit sbb dia de letak kicap..yamiiii..

setakat ni je la mknn yg sya letak dlm ranking top 4 saya..mmg kt cni sya x pandang da KFC ke, tomyam ke..pepe..hehe..so sape2 yg g muar..jgn lupe sggah mkn n rasai sesuatu yg luar base..cehhh..(tah2 de org muar yg bace post nih..camm..ek eleh..gelabah la bdk nih)..haha..biaq pi la..

BAHASA

bestnya bile da berada di bumi johor..mmg sronok dgr balik bahasa2 kecik2 /remaja sya dulu..wahh sronok..lagi2 bile kat skolah borak2 ngan duduk sebilik ngn penolong kanan skola..bahasa2 jawa pun kuar skali..bahasa2 yg da lama saya x guna:

1. ice box - peti ais
2. muo - muar
3. almari - gobok

byk lagi tp x reti nk tulis camner dgn sebutan..haha..so mls..actually rindu da sgt kat "anak2" kt KL..hehe..bile daku mahu pulang..wahh esk kene kuar b4 kul 6 pg sbb kene berada di SMK Dato' Penggawa Barat, Pontian, Johor kul 8 pagi..sbb Bahagian Teknologi Pendidikan de perbincangan dgn semua guru2 bestari SPS seluruh johor..so sya di minta hadir dan bersedia dgn soklan2 dr BTP n guru2 berkaitan dgn SPS..warghhhhhhhhhhhh...doakan sya di permudahkan esk..x pun doakan derang paham pe yg saya ckp dan x tye apa2..haha.. ok tu je nk merepek kt cni..wasalam

0 comments to “muar+penginapan+makan”

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates