Thursday, April 23, 2009

Bantula saya tuk berubah

,
Assalamualaikum...Adakah manusia x akan berubah?..Perlukah kita bg dia pluang tuk brubah?...sume akan ckp 'yes'..tp saya x nmpk sume tu pd diri saya..sya mngaku sy byk buat salah sepanjang 33 tahun..bila saya salah..sume org pandang yg saya x kan brubah..x sume..mgkin segelintir..tu yg sy nak luahkan..apabila sy melangkah masuk '..... '..sy sentiasa d pandang serong..d pandang dendam, x de yg nk betego sape ngn saya..kenapa x bg saya peluang?..kenapa x nak bimbing n nasehatkan saya.?..knpa da berbulan2 lamanya perasaan benci, dengki, x ske masih ada dlm diri segelintir..?..napa?..nape?..tego la saya..nasihatlah saya..saya pun manusia base..byk buat sala..x de sape dlm dunia nih x buat salah..jgn hina saya smpi mcm nih...tah la.. susa nk duga hati manusia..kdg2 bila nk melangkah masuk'...' pun jadi takut..nk jumpa '....' pun terpakse kt luar...Ya ALLAH..ampuni la hamba mu ini..kepada semua..saya minta maaf kalau saya telah banyak melakukan kesalahan..

3 comments to “Bantula saya tuk berubah”

  • April 23, 2009 at 9:27 PM
    duha says:

    sume manusia boleh berubah..dan amat digalakkan utk berubah kpd yg lebih baik..

    tapi persepsi manusia..biaselah..bila ditanya,pasti akan mudah menjawab "ya,semua patut diberi peluang utk berubah" namun realitinya,bila berlaku sesuatu yg melibatkan diri mereka sndr..sukar utk mereka aplikasikan pegangan tersebut..

    tapi Allah lebih mengetahui hati manusia..Dia tahu niat perubahan kita..manusia sekeliling yg protes..anggap saja sbg ujian..

    moga Allah mudahkan segala urusan cegu!!

  • April 23, 2009 at 10:25 PM

    Sabar ye cegu.
    Ana yakin sangat semua ni ada hikmah.
    Cuba berbaik sangka, mungkin mereka malu nak tegur sebab mereka dah malu yang mereka dah buat salah. Mungkin kan? ya, Segalanya mungkin :) . Xpe, orang baling batu, kita bagi hadiah. Jangan sama2 baling batu, takut lain pula jadinya.

    Dalam dunia ni, kita tak boleh puaskan hati semua orang . Cubalah semampumu ;)

    Cegu, jangan fikir2 sangat. Ni mesti sebab tengah free2 ni :P .

    p/s : jumpe nanti yea cegu! ^_~

  • April 24, 2009 at 12:06 AM
    shikin says:

    thanx duha n kak syaz...hehe..mmg mls nk pk..tp bile org sebut2..tr pk plak lagi hahaha..

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates