Sunday, October 26, 2008

SMK Sayong

,


Assalamualaikum

Perjalanan dari alor star ke teluk intan sgguh memenatkan..plak tuh sepanjang perjalanan hujan selebat2nya so x bole drive ikut perasaan..ermm..sampai di teluk intan dlm kul 9mlm..

kedatangan saya dan nida di sambut oleh aqma..

"aqma..mlm ni kita tdo sini la..kita tmpang bilik nida..akk x larat nk drive mlm2 ni ke kuala kangsar" saya meminta simpati aqma..hehe

"ok..no prob"..aqma memahami..

keesokan pagi lps solat subuh saya dan aqma ke kuala kangsar..ikut jalan biasa..Alhamdulillah x sesat..kene meringan kan mulut bertanya..org2 perak mmg helpfull..

Kami smpi ke Sek Men Keb Sayong dlm kul 8.20 dan di sambut oleh guru penyelaras dan PK1..

"Cik Shikin..sekolah x ade elektrik la..so camner ehh" PK1 brtanya..
"OOoo x pe cikgu..kami briefing dulu kat bilik science ke sementara ada elektrik blk..and boleh kami install IES kat laptop cg2"..saya memberi cadangan..

Sedang kami install ..Alhamdulillah elektrik kembali ada..so pengajian bermula..hehe..

"Aqma..kite nih x de hotel lagi nih..mana nk duduk mlm nih..hehe..x pe2 kite try tye cg2 nih"..

Alhamdulillah ptg kami dpt penempatan di Sg Perak Resort..btol2 seblah sg perak..takut pun ada sbb musim hujan..air sungai yg deras tu tol2 paras tebing..


sepanjang kami di kuala kangsar..saya dan aqma brkesempatan g tempat wat labu sayong dan melawat muzium diraja perak..byk yg saya pelajari dan perolehi sepanjang journey ni...

Dihari ketiga..tayar kete saya bocor lagi..Alhamdulillah masih sempat sedar sblm keadaan mnjadi trok..lps tuka tayr. kami ke kedai labu..n beli sedikit cenderahati tuk cg SMK Sayong..haha..(pdhal cg2 tuh mesti da x heran ngan cenderahati camtu..)

saya sentiasa berharap agar guru2 yg kami latih dlm IES system ini..dpt mengambil peluang dan menggunakan semaksima yg mgkin dgn system ini utk meletakkn pelajar2nya lebih aktif..produktif dan berjaya..insyaALLAH...

0 comments to “SMK Sayong”

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates