Monday, September 29, 2008

Air Mataku Bercucuran

,
Assalamualaikum.pada mggu lps , sy beriktikaf di masjid UIA dgn student sy..da la penuh dgn adegan tragis..nk buka pose ngn duit x de d tangan sbb card cimb x leh kuar gune ATM bank len..hehe..semasa saya solat terawih..di seblah kiriku ada seorg makcik bersama2 manunaikan solat terawih..oleh kerana dia di seblahku maka secara tidak langsung, sy terpanggil utk memerhatikan makcik tu dgn jelingan..seketika tidak khusyuk solat ku..saya lihat betapa payahnya makcik tu nak bangun dari duduk antara dua sujud..terasa seksa n saketnya dia tuk berdiri..saya terpikir "Ya Allah betapa kuatnya makcik ini untuk bersujud kepada Mu Ya ALLAH walaupun dlm keadaan yg amat menyakitkan..air mataku laju membasahi pipi..terasa diri ini begitu kerdil dan tidak sekuat makcik itu tuk beribadah kepada Mu Ya Allah"..selepas solat, sy terfikir, makcik yg saket tu pun dtg masjid n solat sunat..tp masih rmi di luar sana termasuk diri ini yg sgt berkira tuk ke masjid bersujud kepadaNya..

Ya Allah, bantulah aku utk mengerjakan puasa & ibadah malamnya. Jauhkanlah aku daripada dosa2 nya & berilah aku zikir utk mengingati Mu secara berterusan.

3 comments to “Air Mataku Bercucuran”

  • September 30, 2008 at 6:19 AM
    |makhlukDIA| says:

    ops!terlupe part nie..gegege

  • October 3, 2008 at 7:22 AM
    Aulad says:

    Wah!Cikgu solat tarawih di UIA?Panjang kan solat tapi sedap bacaan.Selamat Hari Raya diucapkan untuk bekas cikgu ICT SRIAAG.Maaf Zahir dan Batin.

  • October 4, 2008 at 11:21 AM
    shikin says:

    huhu..

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates