Friday, June 1, 2012

Mengurut dada

,

Assalamualaikum..



"dee, esk smpi jumaat cg g sri gading." saya text diyana.."esok family ana nak g melaka" didi reply.."k, take care..".. da biasa kalau nak kemana2 saya akan roger at least beberapa org akan tahu..incase pape, mereka tahu saya di mana..

esknya rabu, janji dgn fazir kul 9.30 pg kat tol sg besi, sbb kami naek kete sama2..kul 8.50pg saya da smpi.. tggu punye tggu, kul 10.30 dia smpi.. "akak minta maaf taw lambat".."ok x pe"..(x kesah pun sbb paham hujan kan.. gerak ke senawang, pick up fauzy plak.."kenapa lambat sgt, aku tggu dari kul 9 lagi" fauzy marah tersenyum hahaha.. "tanya mamat belakang uh"..saya arrow anak panah kat fazir..hujan on off lebat x lebat..sepanjang perjalan ade melintasi kereta accident.."semoga ALLAH selamatkan mereka" dalam hati kecil ku.. saya terus drive dgn kelajuan 80km/j..tgk bendera oren kawasan angin lintang..perghh memang kuat tol angin ari ni.. lebih kurang 100 meter, "mcm ku kenal kereta tu".. kuat betol hati saya mengatakan dalam kereta itu adalah diyana..lepas tu nmpk ayah did keluar kereta, "eh tu macam ayah student saya, kenapa eh, kete rosak ke?" saya ckp kat 2 F tu,tym tu hujan agak lebat, x nmpk sgt keaadaan kereta tu.."eh berhenti la..." fauzy memberi arahan..saya terus call didi..tym uh bercampur2 perasaan..bila didi kata dia accident, saya terkejut tp lega yg amat sgt dgr swara dia cam okay..(awat x cakap badan nt sakit tym uh) leh cg urut secara percuma..ngee)..

turun dari kete saya da x igt hujan ke ape dah..dok tringat mereka kat dalam, tapi takut nk jenguk dalam kete, takut kt ayah dia...sori..more kepada takut nak ckp pape..ayah didi bercerita mcmana boleh accident, ALLAHUAKBAR.."ada apa2 yang boleh saya bantu ke?" "oh nnt minta tlg bawa bdk2, kreta macam dah x boleh nak gerak ni".. nmpk muka ayah dia mcm tak menentu..Ya ALLAH tabahkan hati mereka.."ada contact no plus x?".. saya berlari ambil no PLUS..

polis smpi, bila ayah didi bercakap2 dgn polis, baru saya berani jenguk kedalam kereta, pucat muka mak didi..menjeling2 dalam kereta, tgk semua cam ok tapi masing2 senyap..masih terkejut..

saya mengekori mereka sampai r&r 5km di hadapan..ayah didi kata kereta berpusng2 tanpan dapat di kontrol..hentaman kuat 3 x kiri dan kanan penghadang jalan..terfikir Alhamdulillah x ada kereta atau lori yang melanggar..

saya fikir ni abut angin lintang dan di susuli dgn hujan lebat, air bertakung.. semasa saya bawak kete pun, terasa sgt stereng saya pegang kuat berlari2 lawan angin dan air bertakung.. tu yang saya bawa 80km/j.. da di kawasan itu juga pernah berlaku kemalangan bas yang mengerikan.. rmi meninggal sbb driver x dpt kawal bas..so minta perhatian agar sesiapa yg lalu kawa highway.. perhatikan tanda bendera oren yg tepi jln tu..boleh tahu keadaan angin..highway mmg byk kaw angin lintang, even x hujan pun leh terbang.

maaf dee, cg x dapat membantu, kalau cg sorg, insyaALLAH dapat menyewakan kereta cg, Apapun bersyukur sgt u all selamat..


 fazir ckp "hah kak, seb bek saya dtg kul 10.30, kalau x akk x dpt jumpe student akk".. bertuah betol si fazir uh..dia nk buat saya x marah dia..haha..

ok stop..dee g tuam2 badan uh dgn ais..serius akan ok..

kebetulan saya lalu di situ..Allah maha berkuasa di atas segala..

malam tu saya x dpt tido, x tau nape.. dok tringat kejadian td..semoga ALLAH memudahkan urusan mereka sekeluarga..


2 comments to “Mengurut dada”

  • June 1, 2012 at 7:35 AM
    sevenNeedLes says:

    thanx cg.
    ada hikmahnya kawan cg tu lambat ;)
    alhamdulillah for everything.

  • June 4, 2012 at 8:12 PM

    nak g mana2 roger aw..cg follow..ngee

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates