Tuesday, June 19, 2012

Apa punca kekalahan

,
Assalamualaikum..



baru2 nih g tgk debat piala UIAM..dgrnye da tukar nama 'piala' uh..

kul 7.30 pg.."cikgu, ana da smpi kt KL sentral nih, cg nak ambil ana kul bape?"..huda call..dia baru smpi dr penang..

tym uh saya tgh goreng nasi..hehe kelam kabut, smpi lrt terminal putra jam 8.20..sian huda tggu lama..

1st round debat..saya tgk BM for sure..ok mereka menang Alhamdulillah..

2nd round, saya wardah n nu' tgk debate BI..tym ni syaa x fokus sgt sbb sebuk dok sms dgn gang caliph sbb baru dpt berita kematian ibu sarah (caliph14)..

jam 2.00 saya dan nu' ke tanah perkuburan highway gombak..jumoa shaggy, aqila, zu..selesai jumpa sarah..peluk dia..tabah sgguh dia Alhamdulillah.."terima kasih cg dtg, mmg kami fikir, ummi da cukup menderita, kalau dia nak pergi, pergi la sebelum adik fly agar haziq tak terkilan"...

lps tu g surau berdekatan solat zuhur, yang kelakaonye, kami solat salah kiblat..hahaha..solat balik lepas di tegur..dlm surau uh tgh ada ceramah, nak tahu sapa yg bg talk..CIKGU ZAIMAH..hehe..comel jer..

lepas hantar nu' saya terus ke UIAM semula tgk debat, haiyooo x makan lagi..lapo...tym uh da kul 5..huda tgh semangat2 sound dak2 debat, so x nak kaco dia..hehe..perut da mula sakit..tp cool..

lega bila huda ajak makan..ngee..g lari kejap makan sebelum match terakhir BM ..

ok Alhamdulillah dari 4 match 3 mereka menang..

tapi jujur match yg terakhir saya da mula nak men games.."apa mereka debat nih" dalam hati.. angkat kening..

yang saya nak komen..dari segi teknikal mereka mgkin da mahir, sbb setiap kali latihan,, saya pasti itu yg mereka tekankan..tapi bagi saya, kalau menang pun, biarlah dapat margin yang tinggi, BAGAIMANA nak dpt margin yang tinggi?..sudah tentu debator kena tahu ilmu setiap isu itu..mereka kena study beberapa hari tentang isu2..bukan 30 minit cari dlm tenet, bace dan debat..itu bukan yang sebenar..

sepanjang komen dari juri, sebenarnya apa yang mereka komen, benda yang sama jer..

saya assume 1 match BM, smiaag da boleh kutip margin tggi kalau mereka betul tahu pasal isu PTPTN uh, sbb isu tu betul2 hangat sedang di katakan..x pe la..semoga mereka terus maju..

Mungkin mereka masih pelajar tapi kalau mereka sayang debat , mereka kena kuasai ilmu dan mengetahui sesuatu isu itu dgn lebih minat ingin tahu,, bkn sekadar membaca..

InsyaALLAH anda akan berjaya..

"selagi saya masih mengenal mereka, insyaALLAH saya dtg"..haha jawapan saya pada kak alia ari tu..

next year?

0 comments to “Apa punca kekalahan”

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates