Thursday, June 9, 2011

Seorang tu tak sepi

,
Assalamualaikum..

Saya cuti seminggu..wow lamanya..kadang2 melebihi cikgu sekolah pulak cutinya..Bila cuti, saya akan melepak kat rumah saya di BB..duduk seorang jer..dulu mmg penakut tapi Alhamdulillah sekarang ok jer..just pk perlu takut dgn ALLAH sahaja..itu kekuatan saya..

Sbnrnya x de la seronok sgt duduk sorg2 kt umah lagi2 memakan masa yg agak lama..sgt2 bosan..tapi terpaksa sbb saya work from home sbb comp x bayar gaji saya dah beberapa bulan (sdg mencari kerja2 yg tetap dan stabil)..doakan saya k..

Rutin harian saya sepanjang cuti..lepas solat subuh, saya akan jirus pokok2 saya kat belakang umah..pokok pisang saya da besar tinggi saya, pokok cili padi dah berbuah..yeay..pastu mengadap laptop dan TV..tu je la..agak bosan an..selain drp tu MEMASAK..hahaha tym ni la saya dpt memasak makanan kegemaran saya..

masak..erm base pagi saya minum milo n roti jer..start kul 12 baru masak.. makan . TV, Laptop..ermmmmm

makanan yg saya masak dlm mggu ni, Tomyam (wajib), puding jagung (kegemaran), Fish n Chip (nak abeskan stok jer), Tofu Jepun (favourite), Bubur Cacar (erm mmg ske), Lala (dulu zaman duk umh sewa ske masak mknn ni), Ikan jaket bakar (kene makan ikan gak) , Telur Itik Masak lemak cili api (Happy bila makan ni)..ok2 fine KOLESTROlllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll..semua berasaskan nasi tp saya makan nasi sehari sekali jer..mgkin esk lusa 2 hari sekali..dulu 3 x sehari..haha..






*duk rumah sorg2 ..berapa patah perkataan je yg saya sebut setiap hari..boleh di kira agaknya...saya rasa, saya da kembali asal saya dulu..saya dah jadi PENDIAM..x caya an dulu sebelum masuk AL-AMIN saya mmg seorg pendiam..even skrg pun sbnrnya..tapi x de la sependiam Bihot..hehe Bihot lagi..ampun bee..

*Tahniah Maimunah (caliph 14 da dpt baby girl sebulan lepas)..skrg dia berada di myanmar...

*tlg la bayar gaji saya, saya nk g kerja..bosan taw x duk umah...

Event akan dtg   - PIKNIK UKHWAH bersama banat Dejourney di Sg Pisang Gombak -12/6/2011
                        - BerBROGA bersama banat Caliph14 di Semenyih - 17/6/2011
                        - Kursus Asas Fotografi di Setiawangsa - 18/6/2011


Semoga ALLAH permudahkan urusan saya

* tapi sbnrnya byk saya belajar bila duduk sorg2 nih..saya mula x jadi penakut tp saya tetap x kan tgk cite hantu, saya dapat tgk channel 9 yg byk bagi input yg sgt berguna..sgt2 byk2..saya ske..dan yg penting saya layan cite drama MELAYU yg dulu saya kutuk..sbnrnya byk bende kita blaja di situ..tentang kehidupan, kesusahan dan mcm2..saya byk belajar dan saya yakin apa yg saya hadapi skrg ni ALLAH dah aturkan dan dugaan dari ALLAH..tp saya tetap berusaha nk cari kerja yg stabil insyaALLAH..

0 comments to “Seorang tu tak sepi”

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates