Wednesday, September 8, 2010

biar saya BERTERUS TERANG

,
Assalamualaikum..

baru saya tahu..org yg x join usrah, akan di pandang rendah..huh..what the..x layak ke nak wat prog.. x layak nk cakap psl islam..erkkk..

saya?..saya x join usrah under j** ke i***m ke ape..so saya ni status apa?..

saya da serik join usrah dgn group2 tuh..x semua tapi mgkin kebetulan saya dpt kump mcm tuh dulu..depan saya amboi baek yg amat..belakang kutuk2..apepun saya sedar dulu saya x se gempak mcm mereka yg penuh dgn ilmu didada, sya x sepetah mereka bila bercakap..mengaji pun tersekat2..saya sedar..tp x yah la mengaibkan saya..start dr situ..sya ban usrah..

semasa sya bekerja di al-amin dulu..saya x di benarkan join program2 ilmu masa student buat tamrin ke ape..alasan, saya guru sek rendah..what the?..itu mcm kah?..serius start dr situ saya x respek cara pertarbiayahan di citu..dan start dari citu sya mencari2 sesuatu yg ikhlas..saya merangkak, buat muke x malu tuk mendapat sedikit ilmu..

skrg? saya join usrah tp on off sbb saya byk outstation..bkn j** or i***m segala tp saya join satu kump usrah yg ikhlas nak bimbing saya..x perlu nk mencanang, sya tahu ape yg saya buat..saya perlu pengisian..

saya x phm..adakah usrah uh wajib duduk dlm kump dan berbincang..kalau x duduk jumpa face 2 face..itu bkn usrah..so x layak itu ini..come on la skrg zaman da moden..usrah pun da ade online..saya pun join usrah online..

saya x ske org mggunakan org tgh tuk bertanya psl saya dan bercerita tentang saya..tlg direct jumpa saya..dgr dari mulut saya sendri..

dan saya x ske org yg ske mencanang ketidakpuasan hati dia pada saya dekat semua org tanpa slow talk dgn saya..bg saya mereka 'pengecut'..

smlm 'dia' ckp.."cikgu ni bising la..boleh diam x?".... saya tergamam..saya x de anak murid seperti itu..fullstop..

maaf saya terlalu meluahkan..da lama, bru skrg melepaskan, bila ada yg mengungkit..

*bace 5x dan phm betul2, baru komen..org yg kenal saya saje yg tahu penulisan saya..x leh komen disini sbb ade yg 'pengecut' dgn 'anonymous'..so nak komen sile berjumpa ataw di FB saya..kalau x nak komen, sila jgn mengumpat dan mencanang kdp org lain

0 comments to “biar saya BERTERUS TERANG”

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates