Saturday, February 13, 2010

KITA TEGUR SEBAB KITA SAYANG

,

x taw nak huraikan perkataan sayang uh mcm mana lagi..prinsip saya senang, x kesah org uh nak benci ke, nak marah ke?..x nak kawan dgn saya ke?..asalkan saya dpt tegur kesilapan dia dan menasihati dia.. cuma saya selalu berdoa yg dia akan ambil teguran itu sebagai tanda persahabatan/ukhwah dan rasa kasih dan sayang kita pada dia..

saya juga pernah ditegur, pernah dinasihati, pernah dimarahi..semua uh normal..dlm keadaan berfikiran agak x stabil, saya selalu ambil teguran/marah dan nasihat sebagai permulaan memutuskan persahabatan, tp apabila keadaan kembali stabil , kita akn brfikir semula dan ambil point teguran itu dan sentiasa rasa brsyukur sbb masih ada org yg ambil berat tentang diri kita dan sayang dgn kita..

dekatkan diri kita pada org2 yg sentiasa membimbing kite ke jalan yg diredhai ALLAH..insyaALLAH..Sesungguhnya segala ujian, godaan, gangguan dan tentangan itu diizinkan Tuhan, semata2 mahu melihat kesungguhan dan memantapkan wadah keimanan.

6 comments to “KITA TEGUR SEBAB KITA SAYANG”

  • February 13, 2010 at 9:29 PM
    TUKANG KATA says:

    cikgu,tegurlah,nasihat lah saya andai saya tersalah ya..
    :)

  • February 13, 2010 at 9:34 PM
    shikin says:

    ngee..najihah tego dan nasihat la cgkalu cg de wat salah aw..

  • February 13, 2010 at 11:25 PM
    Anonymous says:

    tegur kerana sayang..
    cikgu, kalau perbuatan, bkn "di tegur", "di nasihati" atau "di marahi"..

    tapi "ditegur", "dinasihati" dan "dimarahi"..hehe. kene dekat, takde jarak.

    saya tegur ni. ;p

  • February 14, 2010 at 6:53 AM
    shikin says:

    hahaha..ehh bkn jarak ehh..maklum la da lama x sekolah..ok2 teguran anda di terima..hahaha

  • February 14, 2010 at 9:00 AM
    sevenNeedLes says:

    cg,
    'teguran anda DITERIMA', bukan 'DI TERIMA', kita tegur sebab kita sayang,,

    (cg, ana comment ni supaya cg tau kewujudan ana)

  • February 14, 2010 at 12:04 PM
    shikin says:

    aiyotttt salah lagi ehh diterima..cg mmg ske menjarakkan ape saje perkataan kot..

    oww baru taw nt wujud dd

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates