Sunday, October 4, 2009

SAYA BERSYUKUR

,

Assalamualaikum Alhamdulillah bangun tdo, Allah masih memberi nafas kat saya, semlm lps balik dr perjumpaan/mkn/shopping sya terpikir..Thanx Allah bagi saya kekuatan fizikal untuk bekerja, thanx Allah bg saya rezeki yang halal, thanx Allah bagi saya Gaji, Thanx Allah bagi saya ada kereta..KERJA+REZEKI+GAJI+KERETA..(byk lagi tp ini sebahagian yg nk di cerita)..sya brsyukur dgn adanya kereta sya dapat pergi kerja, pergi berjalan, pergi jumpe keluarga, pergi jumpa teman2, pergi berjumpa students sya..Alhamdulillah..Kalaulah saya x de kereta?..erm cane eh?..ermm..haha..

kereta ini jugalah mnghubungkan persaudaraan, da ada kemudahan guna la sebaiknya..ermm ape yg trpikir sya masih x berjaya nak menulis di sini..(x reti nk wat ayat)..bia lah..paham2 sendri maksd yg tersirat...


semalam berkesempatan dgn kereta yg Allah beri kepada sya, dapat sya berjumpa dgn sae,wardah n family, nuaimah, huda n family..thanx invite sya ke jamuan hari raya..

lps ke rumah huda n wardah, sya ke UIA, asalnya nk cari tudung tap sambar baju kurung yg selama ni sya mimpikan..Thanx Allah.."wardah, keglameran mak nt buatkan cg dpt diskaun.."..haha..TQ.."kak boleh dapat free x cincin nih?"..sya bergurau je kat makcik uh sambil tggu dia bungkuskan baju sya.."ohh amek2 sorg satu.." kami sume cam terkejut tp alhamdullilah rezeki..semoga ALLAH memberi rezeki berlipat ganda kepada makcik kedai ni..(sbnrnya makcik ni kenalan mak wardah n parent al-amin) pastu cari tudung..ok da dpt..g solat kat masjid UIA..

gerak ke Jusco WM plak..beli ape yg perlu shj, haus sgt g minum n cari tape video, then merepek kt bhgian sun glasses.."cermin nih yg tggi or kita yang rendang?" haha sya tye wardah n nu'..sbb geram x dpt tgk cermin bile menggayakan spek uh..so ikhtiar idup, setiap kali try spek, amek gambr so leh nmpk ok ke x spek uh..

ermm sya sambar satu spek..
pastu balik.. tah tahula apsal ari ni jalan sgt JAM..pg td nk ke gombak, MRR2 mmg x gerak2 kete, smpi sya terpakse ikhtiar idup lalu jln len (jln sultan ismail) ok la smpi kene tol RM3.50..hehe n samapi lewat 1/2 jam..pastu balik pun MRR2 jam, so alternatif lain jalan kuching n jalan klang lama..alhamdulillah smpi n no toll..ngeh.. Thanx U Allah..

5 comments to “SAYA BERSYUKUR”

  • October 4, 2009 at 8:08 AM
    ateyyyy says:

    kita yang rendang? HAHA.
    bestnye dapat cincin freee!

  • October 4, 2009 at 8:17 AM
    sevenNeedLes says:

    alhamdulillah...

  • October 4, 2009 at 9:27 AM
    shikin says:

    ehh ejaan mmg rendang tp sebutan len..cth ayat:..cehh semangat lak.."abu duduk di pohon yang rendang".. hah nt paham x?..hehe..

    Alhamdulillah dee..may Allah bless u n me..hehe..

  • October 4, 2009 at 10:35 AM
    ateyyyy says:

    OHHHH! tautautau. terlupe kejap.
    suasane raye kan, ingat rendang yg lagi satu je ;D

    * cgu semangat bagi contoh, terharu!

  • October 4, 2009 at 11:30 AM
    shikin says:

    haha..well nama pun cgu..pengajaran melalui contoh..cehh..bru anak murid paham..ngee

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates