Tuesday, December 16, 2008

knp saya ske join aktiviti di Al-Amin

,
Assalamulaikum..rmi yg tye, "nape cg ske join aktiviti d al-amin, spt camping, xplorace, xpdc dan aktiviti dlm skola cam tamrinn what ever?"

saya jwab sbb:
1. saya di lahirkan bkn dlm sebuah keluarga yg islamic..sy bersekolah di sekolah kebangsaan dr darjah 1 hingga ting 5..bila saya mengenali JIM dan al-amin,, sy tersedar dari lamunan bhw byk ilmu2 yg sy perlu pelajari lebih2 lagi dlm ilmu2 agama..jadi sy bersyukur klu di beri peluang dapat 'join' aktiviti al-amin kerana dengan itu secara x lngsung sy dpt ilmu seperti ceramah2 dlm majlis andalus, dpt motivasi dlm diri..

2. saya dari zaman sekolah dulu mmg aktif dlm berpesatuan, saya adalah pengerusi persatuan bulan sabit merah msia di sek menengah datuk menteri.. so aktiviti luar spt camping dan len2 mmg da sebati dlm diri saya yg mmg susa tuk saya hilangkan..cume di al-amin sgt berbeza pendekatannye, oleh kerana sy x dpt join aktiviti di sekolah rendah, saya di beri peluang join aktiviti di sekolah menengah..alhamdullilah..sy teruja dgn pendekatan aktiviti camping oleh al-amin kerana pendedahan islmic yg di terapkan kepada pelajar, seperti qiam..sbb tu sy ske bersama2 ngan pelajar sbb mudah bg saya bangun tuk bersama2 qiam dan sebagainya..

3. mslh yg paling serius dlm diri saya ialah, saya tidak ske membaca, sy lebih ske belajar dari pemerhatian dan bertanya..that y sy gemar hadiri program2 al-amin..

4. dengan menghadiri program di alamin sy lebih mendekati pelajar, byk yg sy blaja dr mereka..walaupun mereka bkn pelajar yg saya ajar tp sikap rendah diri, ramah dan baek hati tu la yg buat saya cukup selesa bersama2 mereka..dulu sy seorg yg panas baran, sy mula belajar besabr, dulu sy ske mkn x abes, tp sy blajar mghargai nilai rezeki tuh dgn mereka, haha..alhamdulillah..

5 comments to “knp saya ske join aktiviti di Al-Amin”

  • December 16, 2008 at 8:20 PM
    |makhlukDIA| says:

    okeh cg..
    baru ana tau itu sume..ceyp~
    pdhl cegu suke dok ngan ana..ozz~
    ukhuwwah yg tbina jgn diputuskan ehh

  • December 16, 2008 at 8:57 PM

    owh..
    baru tau..
    hahaha.poyo je

  • December 16, 2008 at 9:42 PM

    ohHO~
    mesti fifah yg tye sbnrnye ni~haha :P

  • December 16, 2008 at 9:55 PM
    |makhlukDIA| says:

    ehhh tak laa!
    haih kak syaz nie..
    sket sket ana..sket sket ana..

    *ana bwk diri..
    (saye serius!)..ha3

  • December 16, 2008 at 11:52 PM
    almuna says:

    bagus your reasons la kin. Akak pun seronok nak join aktiviti ekstra ko al amin ni. tapi bila kena jadi kj dah susah sket. leceh betul. kalau boleh memang nak join suma. cuma dapat gak merasa camping, daki gunung dan bantu sket explorace dolu2. nanti bila dah tak pegang jawatan kj ni boleh join balik. hope masa tu kin masih join lagi...

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates