Sunday, September 21, 2008

ujian hari ramadhan

,
Pagi sabtu bersamaan 20 Ramadhan, seperti biasa saya ke tempat kerja.Hari tu saya dah pon berjanji dengan student saya iaitu 'afifah, syafiqah, fayma untuk ambil dorg di SMIAAG kemudian terus pergi ke Jusco sementare menunggu untuk berbuka puasa di UIA sekaligus beriktikaf di sane.Pada hari tu x sangka pulak ada banyak kerja yang perlu disettlekan.Padahal saya dah pon berjanji dengan dorg pada pukul 1.30 nnt utk ambil di SMIAAG.Tengah2 khusyuk buat kerja tuh, tiba2 saya dapat panggilan drp 'afifah.alih2 saya terpaksa bgtau dia yang saya terpakse ambil dorg pd pukul 2.30 nnt.Bagusnya dorg ni, dorg terus pasrah tanpa ade sebarang rungutan.hehe.pukul 2.30 petang, kerja saya x jugak settle2.dan dorg...

"hello cegu, cegu mane nie?"

"ala nt,cegu x kuar lg ni"

"hahhh, cegu..ktorg da siap2 da nk kuar drp surau ni hah"

"ala sori, cegu amik kol 3.30 eh"

"hah oklah.3.30 tau"

kerja terpaksa saya teruskan jugak.alhamdulillah siap sebelum pukul 3.00.lepas siap saye pon terus naik kereta menuju ke SMIAAG.tibe2 banyak kereta pulakkkkkk

"salam.nt, cegu lmbt sket tau.banyak kete"

"alaaaa..oklah"

"ei serba slhnye..camnie la..cegu belanje korg nnt utk tebus kelewatan cegu"

"hah!betul nie?ok!kalo cegu lmbt2 pon ana x kesa.hehe"

"eleh, bodek!"

bila saya sampai je di SMIAAG, saya nmpk dorg bertiga dah pon ade kat pondok dpn.muke cam lesu je.kesian.yela,bayangkan, saya janji dgn dorg pukul 1.30 tp terpaksa pulak dtg pukul 3.30.lepas mereka naik kereta je kami pon terus pergi ke jusco.nk beli barang sket.lepas balik drp jusco, kami terus menuju ke rumah diana nas tamimi utk ambik dia.sampai je kat rumah diana, kami dipelawa masuk oleh dalilah sementare menunggu diana bersiap2.duduk sejenak di rumah diana cukup hebat rasenye!adik diana iaitu arif mempunyai kehebatan yg luar biase iaitu hebat bermain basikal..haha..tp hebat la..x caye pergi singgah kat rumah dorg..

lepas diana dah pon siap kami bergegas ke UIA sebab mase uh jam sudah pon menunjukkan pukul 6.30 petang.Masa uh saya kekeringan duit.Jadi saya pon nak cucuk duit kat CIMB punye mesin.UIA ade mesin tu berdekatan dgn masjid.Jadi saya rancang untuk ambil duit sebelum membeli di bazaar Ramadhan di UIA~waktu saya cucuk kad je, tiba2 kad saya x dapat dikesan.hah ape lagi, cuak la saya.saya pon pergi ke mesin Bank Islam.hasil tetap same!kad saya x dpt dikesan.pelik!sebab pagi td ok je time saya kuarkan duit.jadi saya tanye 'afifah, ape plan B.

"xpe cegu.kita rilek je"

huhu.boleh tenang pulak die.untuk settlekan masalah ni, saya ajak dorg utk berbuka puasa di Giant memandangkan di Giant ada mesin CIMB.cuba bayangkan, masa tu pukul 6.55 petang!dah nak dekat dah berbuka

sebelum kami berangkat ke Giant, tiba2 kami terpandang 2 kelibat.macam kenal.sekali!maimunah dengan hajar!'afifah bgtau yang dia lupa psl dua beradek tu sbb da janji nak buka pose same2.alang2 ade dorg, saya angkut dorg berdua pergi ke UIA bersama2 kami.macam biasa, berhimpit2 la kami.sampai je kat Giant, kami pon jalan laju2.sebab mase tu dah pukul 7.05 petang!masa berbuka da dekaaaaat sangat!bila saya nmpk mesin CIMB, LEGA!apa lagi, saya terus cucuk kad saya.tapi hasilnya kad saya dibatalkan.eh pelik!sebab kad saya ok je!saya terus cuak.student saya pasrah je.saya pon terus carik mesin kad yang lain.bila saya cucuk je, hasil tetap sama!kad saya x dpt dikesan!

" 'afifah cepat sediakan plan B!!!"

"x pe cegu.kita rilek je"

apesal la die nie tenang sangat.saya glabah2 die boleh pulak bertenang.mase tu diana,, fahima, syafiqah, hajar masuk ke tempat jual CD sementare tunggu saya keluarkan duit.huhu sempat lagi.yang ada dengan saya mase tu 'afifah dan maimunah.bila saya cucuk kad buat kali ke berapa ntah, hasil tetap sama!

" 'afifah!cepat plan B"

"x pe la cegu, guna duit ana dulu"

tiba2 azan berkumandang!da berbuka puasa.sedangkan saya masih lagi dalam usaha untuk keluarkan duit.masa tu saya kesiankan dorg.saya suruh dorg beli air dulu sementare tunggu saya.percubaan terakhir saya di mesin yang last sekali, tiba2 kad saya dapat dikesan!akhirnya!alhamdulillah.lega sangat!

"hah cegu, kan senang kalo kite bertenang"

hah betul gak 'afifah tu.mungkin Allah nak uji saya untuk lihat tahap kesabaran saya.mujur ada 'afifah yang hadir mendamaikan.hehe thx ye!bila saya selesai saje keluarkan duit, saya pon pusing cari student saye yang lain memandangkan yang ade bersama saya ketika itu hanye maimunah dan 'afifah saje.tengok2 dorg ade kat tempat CD lagi.Ya Allah, nmpk macam budak bermasalah je.masing2 khusyuk tengok CD bollywood!kami gelak2 je.bila panggil dorg dan tanye dengar x azan, dorg boleh pulak cakap dorg ingatkan azan tu zikir.huhu.lawak2~

kami pon bergegas pergi ke food court.sekali dah penuh.nak carik tmpt duduk x de lgsg.kami pon tempah minuman dulu sementare tunggu meja kosong.memandangkan terlalu lama menunggu, kami ambil keputusan untuk solat dahulu kemudian baru makan.selesai saja solat, kami pon meneruskan agenda makan.puas akhirnya!ehehe.selesai makan kami pon naik kereta untuk pergi ke UIA.dalam kereta masing2 berebut2 nak cakap.maklumlah da lame x jumpe kan.hehe.tiba2 saya dapati hp saya hilang.x silap saya 'afifah yang letak hp saye dlm tas tgn saya tp bila saya bukak xde pon.saya pon bising2 suruh 'afifah carik mane die letak hp saya.'afifah pulak macam biasa.dia bersikap tenang.dia pon bukak tas tgn saya dan terus memberikan hp kepada saya.terkejut saya!rupa2nya saya terlupa dia letakkan hp saya di satu bahagian dlm tas tgn saya.lawak je tengok muke 'afifah tenang dlm mase yang smae saye bising2.akibat malu, gelak je yang saye mampu.(Sungguh pelik 'afifah begitu tenang pade hari tu..die pon pelik nape die tenang..hehe)

sampai2 UIA je, alhamdulillah belum masuk solat isya' lagi.sempat jugak kami lakukan solat terawih di UIA.di UIA ada student saya yang lain iaitu wardah, atifah, nabihah dan kakaknya afiqah.semua sekali bersama2 saya beriktikaf di UIA pada malam tu.rasa seronok pulak bila ramai2 berkumpul.lepas terawih dtg pulak sh.amina ngan econ.dua2 pon same2 beriktikaf.malam tu saya tunjukkan pd dorg ttg system yang baru saya kendalikan sekarang.system IES.saya ajar dorg cara gunekan IES.semua pon enjoy!

esok paginya kami bangun untuk berqiam.selesai saja qiam, saya suruh 3 orang student saya turun bawah utk ambil mknn sahur.bila dorg naik atas je, dorg bgtau saya dorg kena marah dgn org masjid sbb nak ambil mknn awal.pelik, tu pon nak kne mara ke?tp alhamdulillah, mknn dpt diambil jugak.siap sahur, solat subuh pon dikerjakan.pagi tu semua orang siap2 nak balik da.rasa sedih la pulak kena berpisah ngan dorg.bila lagi la nak jumpe kan?sebelum balik, sempat lg si atifah, 'afifah, wardah ngan diana main2 bergambar.sempat lg keluar keliling UIA nk carik tmpt lawa.bergambar x ajak orang.huhuhu~lepas habis bergambar je, beberapa orang student saya balik rumah.saya pulak balik kemudian.tinggal la maimunah, hajar dan fahima di UIA.sepanjang dua hari tu, saya rasa gembira sangatttt.macam2 benda berlaku.yang pasti, masa bersama student saya adalah masa yang paling gembira.

LUV U ALL SO MUCCCCCHHH!

5 comments to “ujian hari ramadhan”

  • September 23, 2008 at 8:17 PM

    cikgu..tak sedey ke XP jd vista?
    ....da takleh men daaa warcraft skrg...tak sedey ke cikgu? ..

  • September 24, 2008 at 8:55 PM
    |makhlukDIA| says:

    huh cegu..malu ana cegu puji2..pape pon thx belanje~

  • September 25, 2008 at 9:35 PM
    sevenNeedLes says:

    hoho. oo itu ke pasalnye cegu belanje..ana cam tak tau pape tetibe free..hehe... cegu timekaseh tau luv u too so muccccch...hehe.

  • September 26, 2008 at 1:42 AM

    klaka afifah ni~ ske je rilek2.tp bgs gak rilek2 ni ek, ade kelebihan dia. tp kene pandai guna pd tmpt yg btul la..huhu~ kalo ana, mesti cuak gle la.huu~ afifah tenang je ek?=P

    p/s: afifah,dah2 le tu.hihi=D

  • September 27, 2008 at 11:18 PM
    shikin says:

    1. cg x sedey pun asyraf..hehe..
    2. afifah..cg de puji nt ke ..hahahaha
    3. sevenneedles nih sape?
    4. kak syaz..afifah mmg rilex tym tuh..hehe

 

aShiTaNo sEnSeI Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates